Norwid w Görlitz

W sobotę 08.10.2016 r. uczniowie, których języka niemieckiego uczy p. Jolanta Schmidel, wybrali się na wycieczkę do pobliskiego Görlitz. Celem wyjazdu było doskonalenie swobodnego porozumiewania się w języku niemieckim w sytuacji autentycznej oraz poznawanie miasta w trakcie wykonywania zadań przygotowanych przez p. Schmidel.

Po godzinie 8.00 wyruszyliśmy w drogę. Towarzyszyła nam druga nauczycielka języka niemieckiego, p. Agata Dobrzycka. Na miejsce dotarliśmy półtorej godziny później. Najpierw zwiedziliśmy Kościół farny św. Piotra i Pawła, a następnie rozdzieliliśmy się na placu o nazwie “Untermarkt”. Pobraliśmy mapy miasta z biura informacji turystycznej i przystąpiliśmy do wykonywania zadań. Każda grupa mogła podczas drogi wybrać sobie najciekawsze z nich, w wyniku czego niektóre grupy udały się do teatru, inne do Muzeum Śląskiego lub przyrodniczego, inni szukali hoteli i restauracji. Na wykonanie zadań mieliśmy dwie godziny. Wszyscy Niemcy, z którymi rozmawialiśmy, przeprowadzając krótkie wywiady czy pytając o drogę byli bardzo uprzejmi. Chętnie nam pomagali, więc ze znalezieniem miejsc nie było problemu. Dzięki temu mieliśmy czas, aby zrobić sobie przerwę i coś zjeść. Około godziny 13.30 spotkaliśmy się, tym razem na placu “Obermarkt” . Wspólnie ustaliliśmy, że zasłużyliśmy na dodatkowe pół godziny, aby kupić pamiątki.

Wszyscy jesteśmy zadowoleni z wycieczki. Mieliśmy okazję zwiedzić piękne miasteczko, które co prawda jest blisko nas, lecz nie każdy w nim był, a naprawdę warto!  Pogoda (podobnie jak ostatnim razem we Wrocławiu) sprzyjająca nie była, ale zupełnie nam to nie przeszkadzało. Najważniejsze jest chyba to, że udało nam się wykorzystać lata nauki języka niemieckiego w rozmowie z kimś, kto używa go na co dzień. Na początku nie było to wcale łatwe, lecz z czasem się przyzwyczailiśmy i całkiem nieźle nam wychodziło! Była to na pewno ciekawa lekcja i miła odmiana od codziennych zajęć. Mamy szczęście mieszkać przy granicy, więc istnieje nadzieja, że wyjazdy tego typu będą odbywać się częściej.