WYCIECZKA GÖRLITZ

W środę 8 września klasa 3F wraz z Panią Moniką Pajor-Jośko, Panią Zuzanną Czekała-Mukalled, Panią Agnieszką Pleskot-Bieniasz i Panią przewodnik z ramienia Karkonoskiego Parku Narodowego pojechała na wycieczkę do Görlitz w ramach projektu.

Wszyscy otrzymali pamiątkowe gadżety nagradzające udział w projekcie.Wycieczkę rozpoczęliśmy intensywnym zwiedzaniem miasta Görlitz, oprowadzał nas wspaniały Pan przewodnik, który znał te miasto jak własną kieszeń, ponieważ tam mieszka. W tłumaczeniu cudownie wspierała nas Pani Agnieszka Pleskot-Bieniasz, gdyż Pan przewodnik prowadził całe zwiedzanie w języku niemieckim. Gdy już zwiedziliśmy i zobaczyliśmy most staromiejski, kościół ewangelicki św. Piotra i Pawła, astronomiczny zegar i oczywiście klimatyczny rynek przyszedł czas na pizzę. Po obiedzie dostaliśmy trochę czasu wolnego na samodzielne zwiedzanie. Jednak najważniejszym punktem wycieczki było Muzeum Śląskie o bogatych zbiorach i tradycji. Już na wstępie dowiedzieliśmy się, że budynek muzeum liczy sobie około 500 lat! Mieliśmy niepowtarzalną okazję wejść przedpremierowo na wystawę sztuki „Inspiracje Karkonosze”. Po pobycie w muzeum Pan przewodnik przygotował dla nas niespodziankę w postaci pokazania nam ulicy, gdzie będzie kręcony film, gdyż Görlitz ściąga do siebie od lat producentów filmowych i w przeciągu 40 lat kręcono tam ujęcia do 80 filmów. Mogliśmy zobaczyć jak dekoratorzy filmowi przygotowują ulice aby wyglądała na ulicę z międzywojennych czasów. W końcu po całym dniu wrażeń musieliśmy wrócić do Jeleniej Góry. Szczęśliwi, lekko zmęczeni ale co najważniejsze z pełną głową nowych informacji wsiedliśmy do autokaru i ruszyliśmy w stronę Jeleniej Góry. Ta wyjątkowa wycieczka z pewnością pozostanie w naszych myślach na długi czas. Ukazała nam ona piękno miejsc nie tak daleko położonych od naszego miasta.