Sztuka w Norwidzie

Klasy humanistyczne pod nadzorem Pani Zwolińskiej omawiały w styczniu obrazy z poszczególnych epok. Klasa 2a przygotowywała prezentację na temat obrazów z epoki romantyzmu. Była to znakomita okazja na poznanie nowych artystów i ich inspirujących, zapierających dech w piersiach dzieł. Dodatkowo, uczniowie poznali wiele nowych motywów wyróżniających się w sztuce. Wszyscy byli zachwyceni jakością wygłaszanych prezentacji.

Zgodnie stwierdziliśmy, iż najciekawszym elementem tych przemówień okazała się ilość interpretacji jednego dzieła. Ta wielowymiarowość uświadomiła nam, że dobry artysta potrafi zawrzeć w swoim dziele każdą sferę życia człowieka. Wszyscy uczniowie włożyli wiele pracy przygotowując swoje wypowiedzi, aby zaprezentować wybrany przez siebie obraz pod każdym możliwym względem. Nie brakowało również historii, która kryła się za dziełem. Bardzo ważnym elementem każdego obrazu, jak się okazało, jest też biografia autora, która pozwala nam, jako odbiorcą zrozumienie i poznanie realiów w których dane dzieło powstało. Projekt ten był dla uczniów odświeżającą nowością, było dużo osób, które przyznały, że miło było skupić się na jednym wybranym obrazie przez chwilę czasu i zastanowić się jak on reflektuje na życie człowieka. Myślę, że to doświadczenie zmieniło nasze postrzeganie w kontekście interpretacji dzieł sztuki.

Olivia Bieniasz 2a

„Wędrowiec nad morzem mgły” Caspar David Friedrich

„The Soul of the Rose” John William Waterhouse

„Lady of Shalott” John William Waterhouse

„Nocna mara” Johann Heinrich Füssli

„The Desperate Man” Gustave Courbert

„Skały kredowe na Rugii” Caspar David Friedrich

„Polski Prometeusz” Horace Vernet

„Rozstrzelanie powstańców madryckich” Francisco Goya

„Tratwa Meduzy” Théodore Géricault

„Adam Mickiewicz na Judahu skale” Walenty Wilhelm Wańkowicz

 

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Font Resize